Търсене в архива

Раздел:


Текст за търсене:








Роланд Баумгартнер и "Процесът "Мерилин Монро"

Авторът Роланд Баумгартнер (1955) е с впечатляваща биография.Учи пиано и тромпет във Виенската консерватория. През 1979 г. заминава да специализира при Ленард Бърнстейн. Занимава се активно с диригентска дейност, дирижирал е оркестри като Пражката филхармония, Филаделфийската филхармония, Виенски фестивален оркестър, Симфоничния оркестър на Болшой театър. Композира филмова музика, включително Смъртоносни игри, Дъщерята на Йосиф, Али Баба и др. Работил е за поп изпълнителите Енгелберт Хъмпърдинг и Питър Хофман. Най-голямата му оркестрова творба Missa Pacis (World Peace Fair) е посветена на 200-годишнината от създаването на Конституцията на САЩ. Представена е в Бон и в Линц, в сътрудничество с Брукнеровия фестивал и Австрийската обществена телевизия (ORF). По повод 100-годишнината от началото на Hollywood създава специална симфонична поема, издадена през 1996 г. на CD. Роланд Баумгартнер е първият западен композитор, по чиято музика е реализирана филмовата версия на балета Али Баба - копродукция между бившия СССР и САЩ. В нея участват солисти на балета Атланта и Болшой балет, а либретото е написано от дъщерята на бившия съветски външен министър - Манана Шеварднадзе. През 2008 г. написва  Opera Mystica по текстове на Конфуций, Буда, Исус, Авраам и Мохамед, чието послание е диалогът между културите. През 2010 г. композира неоромантичната опера Лутър, представена в театър Хоф в Бамберг и в Байройт, а след година и операта Светът на Хофман – отново за Театър Хоф.

„Процесът „Мерилин Монро“ е последната творба на известния композитор. Сюжетът разглежда именуването на улица във Виена с името Мерилин Монро. Група граждани завеждат дело срещу решението на Кметството.

Красотата поражда ли омраза? Една параноя никога ли не е безпочвена? Това са двата основни въпроса, на които се търсят отговорите в постановката. Ще оживеят познати и непознати моменти от живота на именитата актриса, които със социалната си проекция в живота на САЩ през 50-те и 60-те години на миналия век, пораждат противоречиви реакции. От актриса - икона до „уличница”. Именно затова е образуван съдебен процес, в който й се дава  възможност с всички средства да се защити. А дали това е възможно, решава публиката (журито от съдебни заседатели), провокирана в края на операта-съдебен процес да даде своя  глас „за“ или „против“.


Design by Marka Collectivе